SUSA & Rabobank case

SUSA Fotografie 02388

SUSA studenten als kwalitatief hoogwaardig, flexibel inzetbaar personeel voor de Rabobank Klantenservice

Het onvoorspelbare call-en werkaanbod zorgden tijdens de coronacrisis voor moeite met de bezetting bij Rabobank. Hun customer service stond roodgloeiend, maar de flexibiliteit om de bijzondere pieken en dalen op te vangen miste. Gevolg: lange wachtrijen voor klanten met uiteenlopende vragen. SUSA-studenten boden de kwalitatieve oplossing waar Rabobank naar zocht. Zo kregen ze de planning weer rond en hoefden klanten niet lang meer te wachten. En die flexibiliteit beviel Rabobank: we werken nog steeds met veel plezier samen! In onze SUSA & Rabobank case lees je over deze bijzondere periode.

Wat voor bedrijf is Rabobank?

Rabobank is een bank voor en door klanten. Hoewel het één van de grootste financiële instellingen ter wereld is, is de bank ook heel lokaal betrokken. Haar missie is om bij te dragen aan het welzijn en de welvaart van haar klanten, gemeenschappen en de samenleving als geheel. Om deze betrokkenheid voelbaar te maken is optimale service dan ook enorm belangrijk. Onder de leus ‘Growing a better world together’ zet Rabobank zich al 125 jaar samen met stakeholders in voor een toekomstbestendige samenleving. Zo streeft het bedrijf ernaar om duurzame financiële oplossingen te bieden en omarmt het innovatie en groei.

Uitdaging Rabobank

Hoe kun je onvoorspelbare pieken en dalen opvangen en tegelijkertijd de kwaliteit van de service waarborgen? De coronacrisis zorgde bij Rabobank voor een onvoorspelbaar call- en werkaanbod. Gevolg: de wachttijden voor klanten met vragen werden steeds langer. De uitdaging voor Rabobank zat ‘m dus in de op- en afschaalbaarheid van kwalitatief hoogstaand personeel.

Oplossing SUSA

Bij SUSA weten we al meer dan 75 jaar dat hoogopgeleide hbo- en wo-studenten leergierig en snel van begrip zijn. Dit maakt dat geselecteerde studenten snel ingewerkt kunnen worden om de onvoorspelbare wachtrijen te beperken. Doordat de SUSA-studenten kwalitatief hoogwaardig werk leveren en flexibel inzetbaar zijn, zijn zij een perfecte aanvulling op het reguliere personeel. Het opleidingsniveau en de continue flexibiliteit van studenten bleek dé uitkomst voor Rabobank.

Resultaten samenwerking Rabobank en SUSA

Door middel van ons uitgebreide wervings- en selectieproces wisten wij precies welke studenten wel en niet bij Rabobank zouden passen. Dit werd bevestigd met een vullingsgraad van 100%! Momenteel werken er 300 SUSA-studenten bij Rabobank en worden er elke 2 weken 20 nieuwe studenten geplaatst. De match tussen Rabobank en de studenten is zo goed dat studenten er uiteindelijk langer blijven werken dan de initieel geplande periode. Studenten blij, Rabobank blij, SUSA blij!

 

300
studenten
20
nieuwe studenten elke 2 weken
100%
vullingsgraad

Hoe zijn deze resultaten tot stand gekomen?

Ellen Westdorp is de manager Klantbediening bij Rabobank en kwam met deze casus aan bij SUSA. Vooral het profiel van de SUSA-student sprak haar erg aan: ambitieus, hoogopgeleid, tech-savvy en flexibel. Door eerst goed uit te zoeken wat de kern van het probleem was, konden we een op maat gemaakt plan van aanpak voorleggen, dat helemaal aansloot bij de behoefte van Rabobank.  

SUSA is voor ons een professionele partner, die ons in snelheid helpt aan kwalitatief goede mensen. Zij zijn flexibel als partij, maar ook zeker de mensen die zij bemiddelen.
Ellen Westdorp

Manager Klantbediening en Resources bij Rabobank

Deze case is geschreven in november/december 2022.

Meer weten?

Download dan de gehele SUSA & Rabobank case hieronder of neem contact op met Ludo.

230501 Ludo Kamerling Contactpagina
230501 Ludo Kamerling Contactpagina
Meer weten over SUSA?

Ludo Kamerling

Ludo Kamerling
Business Consultant
SUSA

 

Plan hier een call, of neem contact op:

Bel 06-39074969