Dé oplossing voor de gevolgen van de zorg-problematiek
Ze kunnen nieuwe thuishulpen namelijk goed gebruiken, vertelt Laura. “Zo’n 3 jaar geleden is het abonnementstarief ingegaan in heel Nederland. Dat betekent dat er destijds heel veel mensen waren die in aanmerking kwamen voor huishoudelijke ondersteuning. Ook zijn er door de vergrijzing steeds meer ouderen die zorg nodig hebben. Daardoor zijn de wachtlijsten, met name bij de gemeenten, best wel opgelopen. Die gemeenten hebben contracten met een aantal aanbieders, waaronder Tzorg. Hierdoor krijgen wij heel veel aanvragen van nieuwe cliënten. Gezien de huidige arbeidsmarktkrapte kunnen we dit helaas niet allemaal zelf bedienen op het termijn dat wij zouden willen.”
Samengevat betreft de problematiek binnen de zorg dus echt de toenemende aanmeldingen van mensen die wachten op huishoudelijke ondersteuning, maar ook de arbeidsmarktkrapte waar wij tegenaan lopen.
“En daar komt SUSA om de hoek kijken.” Het recruitment team binnen Tzorg focust zich op een andere doelgroep. “Ons specialisme zit hem niet zozeer in de werving en selectie van studenten. Dat is jullie specialiteit. Daarom zijn we met jullie in gesprek gegaan om te kijken hoe we kunnen samenwerken en gebruik kunnen maken van jullie kennis en expertise om een jongere doelgroep aan te trekken.”