SUSA & Ro!Entree case

Ro!Entree schaalt zorgeloos op- en af met behulp van studenten

Vanwege de participatiewet en het feit dat mensen starten met een andere baan of er simpelweg geen match is, was bij Ro!Entree een continue aanwas van personeel nodig. Gevolg: een aanhoudend personeelstekort op de klantenservice-afdeling, wat zorgde voor lange wachtrijen voor klanten. Sinds de komst van SUSA-studenten is de bezetting altijd 100% en komen de roosters makkelijk rond. In onze SUSA & Ro!Entree case lees je hoe we dit samen regelen.

Logo Ro!entree

Wat voor bedrijf is Ro!Entree?

Ro!Entree of wel 1410, is het telefonisch Klantcontactcentrum van de gemeente Rotterdam. En om echte Rotterdams te helpen met hun vragen, wordt er gewerkt met een persoonlijke benadering mét Rotterdamse inslag. Het bedrijf onderscheidt zich door oprechte betrokkenheid, hoge klantwaardering, en permanente kwaliteitsverbetering op diverse contactkanalen. Naast uitstekende dienstverlening heeft Ro!Entree ook een mooi maatschappelijk doel: mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, een baan aanbieden. Dat is topservice én kansen bieden!

Uitdaging Ro!Entree

Hoe kun je een continue doorstroom aan werknemers realiseren en tegelijkertijd wendbaar zijn tijdens drukke periodes? Ro!Entree’s doel om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een plek te bieden, maakt dat het aanname proces uitgebreider is waardoor er tekorten in de lijn ontstonden. Toen Ro!Entree SUSA inschakelde kwamen de roosters niet meer rond en werden de wachtrijen voor klanten langer. De uitdaging voor Ro!Entree zat ‘m dus in het vullen van gaten in de roosters.

Oplossing SUSA

SUSA weet dat hoogopgeleide hbo- en wo-studenten leergierig en snel van begrip zijn. We zorgen dat de geselecteerde studenten snel ingewerkt worden om onvoorspelbare wachtrijen te beperken. Doordat SUSA-studenten middels ons Poolconcept mega-flexibel inzetbaar zijn, bieden zij een perfecte aanvulling op het reguliere personeel. Het opleidingsniveau en de continue flexibiliteit van studenten bleek de uitkomst voor Ro!Entree.

Resultaten samenwerking Ro!Entree en SUSA

Van alle inkomende calls wordt
70% direct opgelost
SUSA-studenten & Ro!Entree zijn
100% match
Training van 2 weken met
25% verkort

Hoe zijn deze resultaten tot stand gekomen?

Marijn Hoogteijling is de manager bij Ro!Entree en kende SUSA vanwege haar ervaring in het klantcontact. Vooral het profiel van de SUSA-student sprak haar erg aan: ambitieus, hoogopgeleid, tech-savvy en flexibel. Daarnaast sprak het Poolconcept haar enorm aan. Door om de tafel te gaan zitten, konden we een op maat gemaakt plan van aanpak voorleggen, dat helemaal aansloot bij het probleem waar Ro!Entree tegenaan liep.

Het Poolconcept van SUSA biedt ons de uitkomst. Wij geven de uren door die we de week erna nodig hebben en SUSA regelt de rest. Het is een geruststellend idee dat SUSA ervoor zorgt dat er voldoende mensen klaarstaan. Dat geeft vooral een gevoel van flexibiliteit en ontzorging.
Marijn Hoogteijling

manager bij Ro!Entree

230501 Ludo Kamerling Contactpagina
230501 Ludo Kamerling Contactpagina
Meer weten over SUSA?

Ludo Kamerling

SUSA flexibel studentenwerk
Maliebaan 87
3581 CG Utrecht

 

Plan hier een call, of neem contact op:

Bel 06-39074969