Interview met een SUSA-marketingheld in Utrecht

Als student heb je een chronisch tekort aan zowel tijd als geld. Een bijbaan vinden die past in je rooster en waar je ook nog eens goed verdient, lijkt soms onmogelijk. Toch valt werken en studeren prima te combineren, zolang je voor de juiste studentenbijbaan gaat. Maar hoe zet je jouw vrije tijd om in geld en doe je iets wat je echt leuk vindt? 

 

 

Interview-SUSA-marketingheld

Je geld verdienen met nietszeggend studentenwerk is iets wat SUSA-student Céline niet zag zitten. Als Marketing Medewerker bij SUSA doet zij meer dan de social media kanalen beheren. Met haar bijbaan redt ze namelijk andere studenten uit de armoede! Wij spraken haar over haar superheldenbestaan op de marketingafdeling van SUSA flexibel studentenwerk in Utrecht.

Een hecht team

In april 2018 ging Céline op zoek naar een nieuwe bijbaan in Utrecht. Ze vond het belangrijk om iets te vinden wat ze goed kan combineren met haar studie Communication & Multimedia Design. Ze kwam terecht op de website van SUSA en zag de vacature voor Marketing Medewerker. “De functie klonk haast te mooi om waar te zijn, dus ik ben er gelijk vol voor gegaan! Toen ik op het kantoor van SUSA kwam voor mijn sollicitatie, voelde ik me gelijk thuis. Inmiddels werk ik al ruim een jaar met heel veel plezier op de afdeling Marketing & Communicatie.”

Voor Céline is haar bijbaan als Marketing Medewerker van onschatbare waarde voor haar toekomst. “Ik zie het als een groot voordeel om al relevante werkervaring te hebben voordat ik ben afgestudeerd.” Daarnaast zijn gezelligheid en flexibiliteit op de werkvloer erg belangrijk voor haar. “Ik kan me niet heel lang op één taak concentreren, dus het is fijn dat ik de vrijheid krijg om mijn functie op een manier in te vullen die voor mij (en natuurlijk de rest van het team) werkt.” Het marketingteam van SUSA is een hecht team dat goed samenwerkt en waar volop ruimte is voor groei en ontwikkeling. “Een bijbaan waar alle details van een functie al vaststaan en er weinig ruimte overblijft voor creativiteit, zou niets voor mij zijn.”

Doen waar je goed in bent

Een werkdag begint vaak met een stand-up, waarbij wordt besproken wat er die dag moet gebeuren en wat daarvoor nodig is. Bij SUSA word je als student net zo serieus genomen als de rest van het team. “Ik ondersteun de fulltimers met de dagelijkse taken zoals het maken van creatieve posts voor de social media kanalen en het beantwoorden van de vragen die via social media of mail binnenkomen. Ook help ik bij wervingscampagnes om ervoor te zorgen dat we de juiste studenten vinden voor de bijbanen die we bieden, denk aan het schrijven van vacatureteksten en E-mailings, het maken van flyers en het bedenken van een toffe bijbanen-post. Super afwisselend. Daarnaast heb ik ook mijn eigen projecten lopen of spring ik in bij projecten van collega’s. Ik had bijvoorbeeld aangegeven dat ik van schrijven houd en hier wat mee wil doen, dus ik krijg nu de ruimte om mijn eigen content te maken. Als ik een idee heb voor een nieuwe blog, spring ik in de trein om iemand te interviewen! In het team wordt gekeken naar iedereens wensen en kwaliteiten, of je nou fulltime of parttime werkt.”

 

Ja, ik wil ook Marketingheld worden!

Hard werken, lachen en borrelen

Als je Céline vraagt wat het leukste is aan marketingheld zijn, valt er moeilijk te kiezen.
“Eigenlijk vind ik alles leuk aan Marketing Medewerker zijn… Maar als ik iets moet kiezen, zijn het denk ik toch mijn collega’s. Het is altijd gezellig op onze afdeling en we kunnen ontzettend met (en om) elkaar lachen, maar ook voor serieuze gesprekken kunnen we bij elkaar terecht. We kunnen daarnaast heel hard werken met z’n allen, maar ook heel hard borrelen op vrijdagmiddag! Ik haal veel voldoening uit het feit dat ik studenten op een leuke manier kan helpen aan een bijbaan. We bereiken veel studenten via social media en verspreiden daar dan ook onze studenten vacatures. Als vervolgens iemand solliciteert via een Facebookpost die ik heb gemaakt, voel ik me stiekem wel een beetje trots!”

De kwaliteiten van een marketingheld

Een echte marketingheld bij SUSA is volgens Céline creatief, open-minded en kan vooral goed schakelen. “In deze functie heb je veel verschillende taken en soms komen er belangrijke dingen tussendoor, waardoor je je werk plots moet laten vallen. Je moet er dus wel tegen kunnen dat de dag soms heel anders loopt dan verwacht. Verder moet je natuurlijk goed weten wat er speelt bij studenten en welke ‘taal’ zij spreken. Tijdens brainstormsessies met collega’s vertegenwoordig jij als student namelijk heel studerend Nederland!” 

Als Marketing Medewerker bij SUSA help je studenten om hun waardevolle vrije tijd om te zetten in geld. Voor alle aspirant marketinghelden out there, join het SUSA marketingteam en red de levens van arme studenten!

Ja, ik wil ook marketingheld worden!

Deel deze blog