Studenten als diverse talentpool bij MN

29 mei 2024 Leestijd: 2 minuten
SUSA Fotografie2024 4

SUSA-studentenzorgen voor in house talentpool, diversiteit en inclusiviteit bij MN

MN en SUSA bundelen hun krachten om flexibel in te spelen op pieken en dalen in het klantcontactcentrum. Het KCC bij MN had behoefte aan flexibel en divers personeel om de wisselende werkdruk op te vangen en tegelijkertijd meer jong talent aan te trekken. SUSA-studenten boden de perfecte oplossing: zij zorgden voor continuïteit in de bezetting en hielpen MN de klanttevredenheid hoog te houden. Ontdek hoe deze samenwerking tot stand kwam en het verschil maakte voor MN. 

De uitdaging van MN

MN, een toonaangevende pensioenuitvoerder in Nederland, stond voor meerdere uitdagingen. De veranderingen in het klantenbestand zorgden voor een toenemende werkdruk. Dit was vooral merkbaar tijdens de drukke periodes aan het begin en einde van het jaar. Daarnaast maakten de krappe arbeidsmarkt en de aankomende veranderingen in het pensioenstelsel extra ondersteuning op het KCC noodzakelijk. Tegelijkertijd streefde MN naar een diverser en inclusiever team. Het KCC werd daarom gebruikt als een springplank voor jong talent naar andere delen van de organisatie. MN zocht naar een oplossing die niet alleen de werkdruk verlichtte, maar ook de diversiteit vergrootte en nieuwe talenten aantrok. 

De oplossing van SUSA

Bij SUSA zetten we onze jarenlange ervaring in om de juiste studenten te koppelen aan MN. We selecteerden enthousiaste en flexibele SUSA-studenten die met de juiste begeleiding snel van grote waarde konden zijn. Hun flexibele inzet tijdens piekperiodes verlichtte de werkdruk voor het reguliere personeel. Dankzij hun empathie, klantgerichtheid en betrouwbaarheid waren ze goed in staat om zelfstandig klantvragen af te handelen. Zo konden vaste medewerkers zich richten op complexere vraagstukken. Bovendien droegen de studenten bij aan de diversiteit, wat zorgde voor een inclusievere werkomgeving. De inzet van SUSA-studenten hielp MN om piekperiodes op te vangen, de werkdruk te verlangen, een diverser team te creëren en de klanttevredenheid te verhogen. 

De juiste studenten bij MN

Om het maximale uit werken met studenten te halen is het van belang dat ze op de juiste plek en voor de juiste taken binnen MN worden ingezet. Bij het bepalen van deze plek kijken we hoe studenten passen binnen de bedrijfsvoering van MN. Zo bleek het KCC dé perfecte plek te zijn voor SUSA-studenten. Door hun empathie, klantgerichtheid en betrouwbaarheid laten studenten zien uitstekend in staat te zijn zelfstandig klantvragen af te handelen. Dit draagt niet alleen bij aan een efficiënte werkomgeving, maar ook aan een betere klantbeleving.   

Bij MN werken studenten die binnen het profiel Student&Klantcontact passen. Deze studenten zijn o.a. empathisch, klantgericht, sociaal, efficiënt en hebben goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Hun werkzaamheden zijn het beantwoorden van klantvragen via diverse kanalen, het noteren van data en het bijhouden van klantgegevens. Deze studenten zijn 8-16 uur per week beschikbaar. Lees hier meer over het profiel Student&Klantcontact.

SUSA’s missie is om te zorgen dat studenten flexibel kunnen werken, en dat regelen we in vele vormen! MN maakt dan ook gebruik van ons unieke Poolconcept om flexibel in te spelen op de verschillende behoeften van regulier personeel. Dankzij de grote pool van hoogopgeleide en flexibele studenten kan MN op elk gewenst moment eenvoudig op- en afschalen. Bovendien draagt deze diverse groep studenten bij aan een inclusieve werkomgeving, waarin verschillende perspectieven en achtergronden samenkomen. Lees hier meer over het Poolconcept.

SUSA’s filosofie? Wanneer MN studenten nodig heeft, zorgen wij dat ze er zijn. Met ons poolconcept zijn SUSA-studenten flexibel inzetbaar op verschillende momenten, zoals piekperiodes, ziekteverzuim, of vakantie. Ze werken wekelijks binnen hun vaste teams bij MN en staan altijd klaar om extra diensten op te pakken. Zo staat MN altijd klaar om snel in te spelen op veranderingen in de werkdruk. 

Resulaten samenwerking MN en SUSA

Grootte huidige pool
36 SUSA-studenten bij MN
Verblijfstijd ruim
52 weken
Doorstromers
7
Uit de SUSA-groep zijn sinds maart 2021 verschillende personen doorgegroeid naar rollen binnen MN. Kortom, het partnership met SUSA maakt het voor MN gemakkelijker om toegang te krijgen tot toptalent.
Evita Pardon

Teammanager Klanteninformatie

Benieuwd hoe de samenwerking tussen SUSA en MN tot stand is gekomen? En hoe onze flexibele studenten niet alleen helpen met de wisselende werkdruk, maar ook bijdragen aan diversiteit en talentmanagement binnen de organisatie? 

Download de SUSA & MN case door onderstaand formulier in te vullen. Je ontvangt de case per e-mail.