Rabobank en SUSA bundelen hun krachten om de klantenservice flexibel te versterken. Met een onvoorspelbare vraag naar klantcontact zocht Rabobank naar een oplossing om de wisselende pieken en dalen beter op te vangen. SUSA-studenten boden de flexibele en kwalitatieve ondersteuning die nodig was om wachttijden te verkorten en de service voor klanten te verbeteren.
Rabobank, een van de grootste financiële dienstverleners van Nederland, stond voor een uitdaging. De groeiende vraag en het onvoorspelbare klantverkeer leidden tot een tekort aan flexibel inzetbaar personeel binnen het KCC. Medewerkers moesten voortdurend schakelen om wachttijden te beperken en klanten de best mogelijke service te bieden. Dit zorgde voor een sterke toename van de werkdruk. Daarom zocht de bank naar een langetermijnoplossing om de werkdruk te verlagen en de hoge kwaliteit van hun dienstverlening te waarborgen.
Bij SUSA zetten we onze jarenlange expertise in om de juiste studenten te matchen met Rabobank. We weten dat hoogopgeleide hbo- en wo-studenten leergierig en snel van begrip zijn. Daarom selecteren we studenten die snel kunnen worden opgeleid en direct kunnen bijdragen aan het beperken van de wachttijden. Met gerichte training en begeleiding zorgen we ervoor dat SUSA-studenten snel hun plek vinden binnen het KCC van Rabobank. Hun flexibiliteit en inzet boden een waardevolle aanvulling op het bestaande team. Dit verlichtte de werkdruk en waarborgde de kwaliteit van de dienstverlening.
Om het maximale uit werken met studenten te halen is het van belang dat ze op de juiste plek en voor de juiste taken binnen Rabobank worden ingezet. Bij het bepalen van deze plek kijken we hoe studenten passen binnen de bedrijfsvoering van Rabobank. Zo bleek het KCC dé perfecte plek te zijn voor SUSA-studenten. Door hun empathie, klantgerichtheid en betrouwbaarheid laten studenten zien uitstekend in staat te zijn zelfstandig klantvragen af te handelen. Dit draagt niet alleen bij aan een efficiënte werkomgeving, maar ook aan een betere klantbeleving.
Bij Rabobank werken studenten die binnen het profiel Student&Klantcontact passen. Deze studenten zijn o.a. empathisch, klantgericht, sociaal, efficiënt en hebben goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Hun werkzaamheden zijn het beantwoorden van klantvragen via diverse kanalen, het noteren van data en het bijhouden van klantgegevens. Deze studenten zijn 8-16 uur per week beschikbaar. Lees hier meer over het profiel Student&Klantcontact.
SUSA’s missie is om te zorgen dat studenten flexibel kunnen werken, en dat regelen we in vele vormen! Rabobank maakt dan ook gebruik van ons unieke Poolconcept om flexibel in te spelen op de verschillende behoeften van regulier personeel. Dankzij de grote pool van hoogopgeleide en flexibele studenten kan Rabobank op elk gewenst moment en binnen no-time eenvoudig op- en afschalen. Lees hier meer over het Poolconcept.
SUSA's filosofie? Wanneer Rabobank studenten nodig heeft, zorgen wij dat ze er zijn. Met ons poolconcept kan Rabobank op- en afschalen, afhankelijk van de vraag. SUSA-studenten werken flexibel op verschillende momenten en zijn altijd beschikbaar voor extra diensten tijdens piekperiodes, ziekte, of vakanties. Dankzij ons slimme planningssysteem zorgen we ervoor dat Rabobank altijd de juiste studenten op het juiste moment heeft.
Manager Klantbediening en Resources bij Rabobank
Benieuwd hoe de samenwerking tussen SUSA en Rabobank tot stand is gekomen? En hoe onze flexibele studenten een perfecte oplossing bieden voor de wisselende werkdruk op de klantenservice?
Download de SUSA & Rabobank case door onderstaand formulier in te vullen. Je ontvangt de case per e-mail.