Naast dat digitalisering de employee journey sneller en prettiger maakt, voldoen werkgevers met digitalisering ook aan de behoeften van de werknemers van de toekomst: Generatie Z. Volgens Melanie is het essentieel dat organisaties inspelen op de opkomst van deze generatie: “Generatie Z is opgegroeid in een gedigitaliseerde wereld. Het integreren van innovaties in het recruitmentproces, zoals gemakkelijk solliciteren met je Facebook of LinkedIn profiel, het gebruik van WhatsApp en het zelf online kunnen inplannen van je (bel)afspraak, kan van toegevoegde waarde zijn om betere service te verlenen aan deze generatie. Ook bij SUSA kijken we continu hoe we de processen verder kunnen optimaliseren en zijn we dit soort technologische vernieuwingen aan het integreren.”
”Generatie Z heeft daarnaast behoefte aan financiële zekerheid. Hun broers en zussen hebben enorme studieschulden en konden tijdens de crisis moeilijk een baan vinden. Gen Z wil dit voorkomen en is al op jonge leeftijd bezig met het krijgen van financiële zekerheid. Hun studiekeuze is dan ook pragmatisch en toekomstbewust, net als de keuze voor hun bijbaan. Aan de andere kant is het voor Gen Z’ers een wens en uitdaging om sociaal leven, studie en bijbaan te combineren. SUSA’s poolconcept sluit daarop aan en biedt Gen Z’ers de flexibiliteit die zij verlangen.”
Ook is Generatie Z een ondernemende generatie die waarde hecht aan zelfstandigheid. Het is belangrijk dat bedrijven deze werknemers genoeg ruimte bieden om initiatief te kunnen nemen. “Maak gebruik van de kritische blik van deze generatie. Ze kunnen je de blinde vlekken in je bedrijfsvoering helpen aanwijzen.”