Het wereldwijde web is een wonderlijke plek waar Recruiters veel informatie over jou kunnen vinden. Zorg er daarom voor dat de informatie die over jou te vinden is, klopt en jouw online cv er goed uitziet. In deze tweedelige blogserie geven we je tips hoe je op LinkedIn het beste uit de verf komt.
Allereerst is het belangrijk om de functie “uw netwerk op de hoogte stellen” uit te zetten. Anders wordt jouw netwerk van iedere aanpassing op de hoogte gesteld en daar zit niemand op te wachten. Deze optie kun je terugvinden op je profiel bij 'Account & Settings - Profile privacy'. Wanneer je deze optie hebt uitgezet, kan het echte werk beginnen!
Jouw LinkedIn-profiel bestaat uit verschillende onderdelen en begint met een korte samenvatting over jou. Zie het bovenste gedeelte van jouw profiel als een visitekaartje waarmee je de eerste indruk kunt maken op Recruiters. Eén van de eerste zaken die mensen op LinkedIn van jou zien, is jouw professional headline. So make it a good one!
Waar moet je op letten?
Daarnaast springt jouw profielfoto natuurlijk direct in het oog. Zorg voor een zakelijke profielfoto van goede kwaliteit. Vakantiefoto’s, foto’s met je vrienden of een borrelfoto zijn niet professioneel. Hoe maak je nou gemakkelijk een professionele foto?
Op een visitekaartje staan natuurlijk ook altijd je contactgegevens. Deze gegevens kun je toevoegen via de grijze knop 'Contact Info'. Hier kun je je e-mailadres, telefoonnummer, adres, twitteraccount en website toevoegen. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een persoonlijke URL te maken. Klik daarvoor op het tandwiel-symbool naast de URL onder jouw visitekaartje. Je komt dan op een nieuwe pagina, waar je jouw URL kunt aanpassen.
Vervolgens heb je de gelegenheid om jezelf voor te stellen middels een samenvatting. Dit is een los onderdeel dat je kunt selecteren en op je profiel kunt slepen. Zet de samenvatting helemaal bovenaan onder je visitekaartje. Zie de samenvatting als een elevator pitch over jezelf waarmee je de bezoeker van jouw profiel kunt boeien. Hoe schrijf je een goede pitch?
Lees hier in deel twee van deze blogserie hoe je je werkervaring, opleidingen en nevenactiviteiten het beste op LinkedIn kunt presenteren!