Tzorg en SUSA slaan de handen ineen voor nieuw zorgpersoneel

14 april 2022 Leestijd: 3 minuten
Naamloos 2 Tekengebied 1

Tzorg is een van de grote spelers in de landelijke thuishulp-branche, met name binnen de gemeente (WMO). Met het hoofdkantoor in Uden en nog 10 andere vestigingen verspreid over het land, heeft Tzorg ongeveer 60.000 cliënten, die bij elkaar door 11.000 thuishulpen geholpen worden.

 

Laura van Dalsum werkt als projectcoördinator bij Tzorg. Zij ziet in SUSA dé perfecte partner om middels het aantrekken van een jongere doelgroep te helpen met de uitdagingen die de organisatie heeft als gevolg van de problematiek in de zorg. En daar spraken wij haar over.

Naamloos 1 Tekengebied 1 Tekengebied 1

Dé oplossing voor de gevolgen van de zorg-problematiek

Ze kunnen nieuwe thuishulpen namelijk goed gebruiken, vertelt Laura. “Zo’n 3 jaar geleden is het abonnementstarief ingegaan in heel Nederland. Dat betekent dat er destijds heel veel mensen waren die in aanmerking kwamen voor huishoudelijke ondersteuning. Ook zijn er door de vergrijzing steeds meer ouderen die zorg nodig hebben. Daardoor zijn de wachtlijsten, met name bij de gemeenten, best wel opgelopen. Die gemeenten hebben contracten met een aantal aanbieders, waaronder Tzorg. Hierdoor krijgen wij heel veel aanvragen van nieuwe cliënten. Gezien de huidige arbeidsmarktkrapte kunnen we dit helaas niet allemaal zelf bedienen op het termijn dat wij zouden willen.”

 

Samengevat betreft de problematiek binnen de zorg dus echt de toenemende aanmeldingen van mensen die wachten op huishoudelijke ondersteuning, maar ook de arbeidsmarktkrapte waar wij tegenaan lopen.

 

“En daar komt SUSA om de hoek kijken.” Het recruitment team binnen Tzorg focust zich op een andere doelgroep. “Ons specialisme zit hem niet zozeer in de werving en selectie van studenten. Dat is jullie specialiteit. Daarom zijn we met jullie in gesprek gegaan om te kijken hoe we kunnen samenwerken en gebruik kunnen maken van jullie kennis en expertise om een jongere doelgroep aan te trekken.”

"Wij zijn heel blij dat wij met de studenten vanuit SUSA mensen kunnen voorzien van hulp."
Laura van Dalsum

Projectcoördinator bij Tzorg

Verwachtingen van de samenwerking

De hoop voor de toekomst is om alle wachtrijen die Tzorg op dit moment bij de gemeentes heeft op te lossen. Volgens Laura is het erg fijn dat we het aantal wachtenden kunnen verminderen met studenten die via SUSA als thuishulpmedewerker aan de slag gaan. “Wij zijn heel blij dat wij met de studenten vanuit SUSA mensen kunnen voorzien van hulp en daarmee een aangenaam thuis. Daarnaast is het natuurlijk ook gaaf om de studenten een mooie en betekenisvolle bijbaan te kunnen bieden tijdens hun studententijd.”

Tevreden partijen

Als we over een jaar terugkijken en we kunnen concluderen dat de samenwerking fijn is en de processen goed lopen, dan ben ik erg tevreden, vertelt Laura. “Dit is niet per se uit te drukken in een bepaald aantal cliënten. Dat is natuurlijk afhankelijk van hoeveel er nog bij komt het komende jaar en van de pieken rondom de vakanties. Maar als we elkaar goed weten te vinden, met name onze recruitment specialisten en jullie recruitment team, dan mogen we tevreden zijn. En dat is natuurlijk ook een van de redenen waarom we met SUSA zijn gaan samenwerken: die korte lijntjes en het heel proactief reageren. Dus met name de beginfase heeft daar heel erg aan bijgedragen om met vertrouwen deze samenwerking aan te gaan.”

Rabobank Rks Web

Rabobank Klantenservice sluit partnership met SUSA flexibel studentenwerk

Leestijd: 3 minuten

Hoe Maak Je Van Het Contactcenter Een Kweekvijver Van Talent Blogpost Afbeelding

Hoe maak je van het contactcenter een kweekvijver van talent?

Leestijd: 8 minuten

Chatbot Web

Onderzoek Webcare in 2020

Leestijd: 3 minuten