Arbeidsmarktalarm! Meld u nu aan voor het HR-congres op 5 juni

8 mei 2018 - Op 5 juni 2018 vindt het jaarlijkse HR-congres plaats. Het thema van het congres is: hoe werf en behoud je klantcontactmedewerkers in deze tijd van schaarste? Schrijf u hier direct in!

Utrecht_verkiezingen_blog

ARBEIDSMARKTALARM: HOE WERF EN BEHOUD JE KLANTCONTACTMEDEWERKERS IN DEZE TIJD VAN SCHAARSTE?

Klantcontactcenters in Nederland staan voor een grote uitdaging. Er staan veel vacatures open en de behoefte aan hoger gekwalificeerde medewerkers neemt toe, terwijl de arbeidsmarkt steeds krapper wordt. Op 5 juni krijgt u antwoorden en concrete handvatten om winnend te werven in een veranderde arbeidsmarkt!

SPREKERS

WINNEND WERVEN IN EEN KANDIDATENMARKT
Geert-Jan Waasdorp, oprichter Intelligence Group en Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie

Utrecht_verkiezingen_blog






Natuurlijk is er schaarste op de arbeidsmarkt en het aantrekken van goede mensen is er niet makkelijk op geworden, maar schaarste is nooit de oorzaak van een wervingsprobleem. En om winnend te werven hoef je ook niet alle problemen op te lossen. Je wilt alleen slimmer, sneller en beter inspelen op de wensen van je doelgroep dan je concurrent. Geert-Jan Waasdorp neemt u graag mee in hoe je dat doet. Soms ligt de oplossing voor het oprapen.

Geert-Jan is oprichter van o.a. Intelligence Group (het arbeidsmarktdata & tech bedrijf van de Nederlandse en Europese arbeidsmarkt) en de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Al bijna 20 jaar volgt hij alle internationale recruitment op de voet en geeft hij daar veel lezingen over. Prikkelend, optimistisch, interactief en altijd actueel en praktisch.


DE KLANTCONTACTMEDEWERKER ANNO 2022
Martine Ferment, voorzitter Klantinteractie Research Centrum en directeur Ferment Management

Utrecht_verkiezingen_blog





Is it a bird? Is it a plane? It is Superagent! Vanuit haar kennis aan de researchkant en haar ruime praktijkervaring aan de managementkant laat Martine Ferment haar licht schijnen over de toekomst van ons vakgebied. Hoe ontwikkelt het vak van de klantcontactmedewerker zich en wat voor medewerkers hebben wij over 5 jaar nodig? De uitkomsten van het jaarlijkse trendonderzoek dat tijdens Multichannel Conference 2018 is uitgevoerd en het onderzoek dat eerder dit jaar door de Strategic Decisions Monitor van KIRC (Klantinteractie Research Centrum) is uitgevoerd, zullen in deze strategische sessie worden gebruikt om de trend naar de toekomst te voorspellen.
 
Martine is voorzitter van het Klantinteractie Research Centrum en oprichter en directeur van Ferment Management. Ze is meer dan 20 jaar actief op het gebied van contactcentereffectiviteit, callcentermanagement en business consultancy. Ferment Management is het adviesbureau voor klantcontact in Nederland en heeft vele toonaangevende organisaties begeleid bij het bereiken van High Performance Klantcontact. Martine werkte bij KPN, Ernst & Young en als directielid bij Amazon.com, Vodafone, Wehkamp en Ziggo. Naast haar werkzaamheden voor Ferment Management is Martine auteur van contactcenterpublicaties en docent op diverse MBA- en Masteropleidingen. www.kirc.nl en www.fermentmanagement.nl


NIEUWE GENERATIES IN VERGRIJZENDE ORGANISATIES
dr. Aart Bontekoning, Organisatiepsycholoog en Generatie-expert

Utrecht_verkiezingen_blog






In de meeste Nederlandse organisaties zijn de komende decennia de jongste generaties kleiner en de oudere de grootste. Belangrijke vragen daarbij zijn hoe je ondanks deze vergrijzing fris, up-to-date en innoverend kunt blijven? En hoe kunnen de oudere generaties de jongere ondersteunen om hun updates te integreren in de bestaande cultuur? In een interactieve sessie laat generatie-expert dr. Aart Bontekoning verrassende mogelijkheden zien en ervaren om de evolutionaire kracht van generaties beter te benutten.

Al twintig jaar onderzoekt Aart de evolutionaire kracht van generatie-diversiteit in organisaties, vooral in Nederland. In 2007 promoveerde hij daarop. Hij ontwikkelde een generatietheorie, een unieke onderzoeksmethodiek (video analyse), effectieve interventies en toetste deze. De afgelopen jaren onderzoekt hij ook de jongste generaties, de Nederlandse Millennials (1985-2000) en de bewuste generatie (2000-2015), ook wel generatie Z genoemd. Recent verscheen zijn zesde boek over generaties ‘Power of Generations, how to keep aging organizations up to date’.

HOE DELOITTE ZIJN 3 GROOTSTE RECRUITMENT-UITDAGINGEN TE LIJF GAAT
Jikke Licht Gonzalez – Van den Bergh, recruitmentmanager Deloitte

Utrecht_verkiezingen_blog






Deloitte schuift steeds meer op van een traditionele accountant naar een adviesbureau op het gebied van onder andere blockchain, Big Data, AI en cybersecurity. Daar zijn andere mensen voor nodig. Maar hoe vind je die? Hoe zorg je voor een optimale candidate journey? En hoe selecteer je objectief? En weet: als recruitment niet goed draait, heeft de hele organisatie er last van. 

Al 10 jaar is Jikke werkzaam binnen Recruitment. Eerst 4 jaar bij een werving & selectie bureau en inmiddels al 6 jaar bij Deloitte. Zij begon haar loopbaan bij Deloitte als Campus Recruiter, daarna is zij zich gaan focussen op Experienced hires. Deloitte stelt Recruitment als strategische prioriteit. Inmiddels is Jikke 1,5 jaar verantwoordelijk voor de aansturing van het Campus Recruitment Team van Deloitte.  

DOELGROEP

Dit HR-congres is vooral interessant als u werkzaam bent in een functie als CEO, HR-directeur, HR-manager of contactcentermanager bij een klantcontactorganisatie.

KOSTEN

Voor leden van de Klantenservice Federatie is het congres gratis. Niet-leden betalen €125,- per persoon.

DATUM EN LOCATIE


Datum 5 juni 2018
Tijd 13:00 tot 17:30 uur en na afloop een netwerkborrel
Locatie Parc Broekhuizen, Broekhuizerlaan 2 in Leersum

INSCHRIJVEN

Luister naar toonaangevende sprekers, raak geïnspireerd en deel uw ervaringen met vakgenoten. Op die manier profiteert u maximaal van het HR-congres! Verzeker u van een toegangsplaats en schrijf u in.

Schrijf u hier in
Alle nieuwsitems