Medewerker Klantcontact bij WoningNet Weesp

Sta jij altijd als eerste klaar om jouw vrienden, familie of kennis te helpen als ze een probleem hebben? Dan is dit helemaal jouw bijbaan. Als Medewerker Klantcontact help jij mensen echt verder met hun huizenjacht. Weet jij ze helemaal gerust te stellen en wil jij je volledig inzetten voor hun woningzoektocht? Word deel van het betrokken team van WoningNet in Weesp.
  • Voor studenten die op zoek zijn naar een afwisselende baan met inhoud;
  • Flexibele werktijden: 16 tot 24 uur p.w. beschikbaar voor ten minste 12 maanden op ma t/m vr tussen 08:30 en 17:00 uur;
  • Lekker salaris van €11,99 bruto per uur (ongeacht leeftijd);
  • Maak écht deel uit van het team bij deze topwerkgever.

Werken binnen een SUSA-studententeam betekent:

  1. Vrijheid: wekelijks opgeven wanneer je wilt werken;
  2. Vaardigheid: aan de slag bij een topwerkgever;
  3. Gezelligheid: samenwerken met andere studenten;
  4. Zekerheid: wekelijks uitbetaald.

Over de opdrachtgever

De zoektocht naar een woning is altijd lastig, op dit moment is er teveel vraag en te weinig aanbod. Stel je voor dat je ineens onverwacht op zoek moet naar een andere woonruimte. Zijn er dan bepaalde regelingen waardoor je recht hebt op een woning? Kan je in de regio terecht waar je wilt wonen? Of heb je door omstandigheden recht op een urgentieverklaring? Dit zijn allemaal vragen waarvoor mensen bij WoningNet aankloppen.

WoningNet helpt woningzoekenden met het vinden van de juiste woning. Graag snel en zo goed mogelijk in de regio’s Amsterdam, Almere, Utrecht, Wageningen, Haarlem en de Gooi & Vechtstreek. Misschien ben jij stiekem al een keer met WoningNet in aanraking gekomen, Studentenwoningweb.nl wordt ook door hen verzorgd.

Wist je dat?
- WoningNet.nl de op 3 na bestbezochte huizenwebsite van Nederland is?
- 50.000 mensen jaarlijks een nieuwe woning vinden met hulp van WoningNet?
- WoningNet per jaar 200.000 vragen van woningzoekenden beantwoordt?

Werkzaamheden

Als Medewerker Klantcontact houd jij je bezig met het helpen van klanten die op zoek zijn naar een sociale huurwoning. Je komt in contact met allerlei verschillende soorten mensen, ieder met een ander soort vraag. Denk bijvoorbeeld aan vragen als:
- Hoe lang duurt het voordat ik een woning krijg in Utrecht/Amsterdam/Almere/etc.?
- Is mijn inschrijvingsgeld ontvangen?
- Waarom sta ik niet meer ingeschreven?
- Kom ik in aanmerking voor een urgentieaanvraag?

Daarnaast kan je ook vragen verwachten over hoe de loting werkt, hoe het zit met de inloggegevens en als mensen meer willen weten over specifieke zaken op de website. In het begin zal je al deze vragen telefonisch beantwoorden en in de loop der tijd krijg je ook de mailcommunicatie erbij, welke afgewisseld zal worden met het telefoneren. Je moet dus snel kunnen schakelen. Meestal start je met het opvangen van de telefonische vragen van de regio Amsterdam en Utrecht, waar de meeste vragen vandaan komen. Daarna kan je ook op andere regio’s ingezet worden.

Op een drukke dag spreek je ongeveer 80 mensen, een gesprek duurt gemiddeld 5 minuten. Het is natuurlijk niet zo dat je alles uit je hoofd moet weten. Alle kennis en informatie die je nodig hebt, haal je uit de verschillende digitale systemen van WoningNet. Denk aan een kennisbank waarin je eigenlijk alle vragen en antwoorden terug vindt. Maar ook staat bijna iedereen die belt geregistreerd in het systeem en kan je de bijbehorende informatie van deze persoon zien.

Functie-eisen

  • Je bent HBO- of WO-student en studeert nog minimaal een jaar;
  • Je bent goed in staat je in te leven en hebt geduld;
  • Je voelt je verantwoordelijk voor je taken;
  • Je hebt ervaring met klantcontact en beschikt over gesprekstechnieken;
  • Je werkt graag samen in een team en bent nauwkeurig;
  • Je spreekt en schrijft algemeen beschaafd Nederlands en beheerst daarnaast ook de Engelse taal;
  • Je weet in begrijpelijke taal procedures en regelgeving uit te leggen.

Loonindicatie

€11,99 bruto per uur (ongeacht leeftijd)

Werktijden en beschikbaarheid

Voor deze bijbaan dien je 16 tot 24 uur per week beschikbaar te zijn voor ten minste 12 maanden. Je kunt werken van maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur.

Video

Iedereen wordt uitgenodigd om te reageren.