5-jarig jubileum voor ABN AMRO en SUSA

Sinds vijf jaar werkt ABN AMRO met het Poolconcept van SUSA flexibel studentenwerk. Peter Revers, Senior Capaciteitsmanager heeft de samenwerking destijds in gang gezet en maakt de balans op: “Door het Poolconcept van SUSA kunnen wij onze bezetting veel beter vullen en daardoor betere kwaliteit leveren aan onze klanten.”

Peter Revers, Senior Capaciteitsmanager bij ABN AMRO
Peter Revers, Senior Capaciteitsmanager bij ABN AMRO

Waarom ben je met SUSA gaan samenwerken?

Ik kende SUSA nog van mijn vorige baan en ik had goede herinneringen aan zowel SUSA als aan het Poolconcept. Het is fijn om te werken met de studenten; ze zijn gemotiveerd en flexibel. Toen ik bij ABN AMRO aan de slag ging heb ik SUSA gelijk geïntroduceerd. Inmiddels werken we alweer vijf jaar samen! De communicatie verloopt goed en er wordt snel geschakeld. Als er een keer iets is en ik stuur iemand van SUSA een mail, dan heb ik vaak binnen een kwartier een antwoord. Bij elke samenwerking zijn er af en toe dingen die niet lekker lopen, maar door de snelle en heldere communicatie komen we altijd snel tot een oplossing. Dat maakt samenwerken met SUSA al 5 jaar zo prettig.

Wat is volgens jou de reden van de succesvolle samenwerking?

De fijne communicatie met SUSA en de capaciteit en flexibiliteit van de studenten. Eén van de belangrijkste uitdagingen voor ABN AMRO is zorgen dat de bezetting klopt. Door het Poolconcept kunnen wij onze bezetting veel beter vullen. Vaste werknemers willen niet altijd in het weekend of ‘s avonds tot 23:00 uur werken, studenten zijn daarin een stuk flexibeler. Ook hebben wij soms periodes dat het ineens heel druk is, waardoor we in korte tijd extra medewerkers nodig hebben en snel moeten opschalen. De studenten van SUSA zijn jong, leergierig en pikken snel nieuwe dingen op. Ze zijn daarom naast praktisch inzetbaar, ook een frisse en gezellige toevoeging aan het team.

Kun je uitleg geven over de afdelingen waar de SUSA-studenten werken?

De studenten van SUSA zijn werkzaam als Adviseur op het Contact Center in Amsterdam, Breda en Nijmegen. Het is hun verantwoordelijkheid om de klanten vriendelijk te woord te staan en zo efficiënt mogelijk te helpen om de klantvraag in 1 keer af te handelen. Ze hebben te maken met een serieuze baan met veel verantwoordelijkheid, dus er moeten wel duidelijke regels zijn. Natuurlijk is er naast hard werken ook altijd genoeg tijd voor gezelligheid. We vinden het belangrijk dat de studenten met plezier naar hun werk gaan. Dit zie je namelijk ook terug in de manier hoe zij werken en hoe ze klanten te woord staan. Vanuit ABN AMRO organiseren we vaak events of borrels, waar de studenten altijd actief bij betrokken zijn. Dit doen we natuurlijk ook voor ons jubileum. De studenten zijn voor ons echt een waardevol onderdeel van het team.

Wat is de toegevoegde waarde om met studenten te werken?

Er is veel verloop in Contact Centers, niet alleen bij ABN AMRO. Dat is voor iedere organisatie onhandig en inefficiënt, want dan moet je steeds nieuwe mensen aannemen wat een kostbaar proces is. Daarom is het Poolconcept van SUSA voor ABN AMRO een ideale oplossing. Studenten van SUSA zijn enthousiast, leergierig en blijven veel langer bij ons werken dan de gemiddelde uitzendkracht. We hebben speciaal voor de studenten dan ook een korter opleidingstraject ontwikkeld. We begrijpen dat ze gewoon naar school moeten en dus niet zomaar drie weken vrij kunnen nemen voor een interne opleiding. Ook zijn de studenten gewend om te leren en pikken ze snel nieuwe informatie op, waardoor het kortere opleidingstraject goed voor hen te doen is. Dit is voor zowel de student als voor ABN AMRO natuurlijk een enorme tijdswinst!

Wat is de toegevoegde waarde om met studenten te werken?

Studenten die hier wat langer werken, kunnen extra verantwoordelijkheden krijgen. Elke werknemer wordt gecoacht, zodat ze zich blijven ontwikkelen. Maar als je kijkt naar doorgroeimogelijkheden op de langere termijn, dan is er nog meer mogelijk dan we nu voorzien. Als de studenten afgestudeerd zijn, gaan ze op zoek naar een nieuwe baan. Dat talent wil je eigenlijk juist in huis houden, want ze kennen het bedrijf al goed. Hier kijken we nu samen met SUSA naar.

Deel deze blog